BEEBIOOTAJA, TÄHELEPANU!

Rõõmsate kohtumisteni teisipäeviti 18.00-20.00 joogatunnis!
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:01:08

Jooga hooaeg 2021-2022

Namaste!
Tulge kõik, kes te kaitsesüstitud või kroonihaiguse läbi põdenud olete, joogatundidesse! Jooga parandab immuunsust ja tervist, toob meelerahu ja tasakaalu!
Esmaspäeviti 18.30-20.00 toimuvad YIN joogatunnid.
Neljapäeviti 19.15-20.45 toimuvad HATHA joogatunnid
Rõõmsate kohtumisteni!
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:05:44

Beebiootajatele uus artikkel Nimemaagia

Nimi, mis antakse inimesele pärast sündi, paneb maagilise pitseri kogu tema edaspidisele elule. Nimi on tugevalt seotud sõnamaagiaga, sest see on nagu omamoodi loits või mantra, mis pideval väljaütlemisel vastavat mõju avaldab.
Head lugemist! Artikli juurde!
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:06:25

Yin Yoga

Yin jooga on lõdvestava mõjuga vaikne praktika, mis mõjutab läbi asanate õrnalt, aga järjepidevalt kõõluseid, liigeseid, sidekudet ja energiameridiaane. Yin jooga olemuseks on pikad venitused, peatudes poosides kauem ning lõdvestades lihaseid. Selline kerge, kuid pidev sidekoe stimuleerimine parandab liigeste tervist ja liikuvust, aitab laadida keha energia süsteemi ning väga loomulikul viisil suunab meie tähelepanu sissepoole, luues lõdvestunud, meditatiivse seisundi.
Yin Yoga ühendab endas Indiast pärit joogapraktikad ja Hiina meridiaanide teooria , et olla igapäevaselt tervem, elurõõmsam ja kogeda tähelepanelikku teadvelolekut.
Yin praktika pakub võimaluse märgata, kuidas peenem energia (hingamine, tähelepanu, tunnetus) kehas liigub ja aitab suunata tähelepanu enda sisse.
Yin jooga toob meie ülemäära aktiivsesse ellu kannatlikkuse, alistumis- ja aksepteerimisoskuse, tänu- ja rahulolutunde.
Yin joogal on tervendavaid muutusi toov mõju nii kehale kui meelele.
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:06:30

Personaalne sünnikaart ja valitsevad elemendid

Järgnevalt lingilt leiad võimaluse enda olemuses valitseva elemendi teadasaamiseks!
ARTIKLI JUURDE!
Valgustagu Õnn kõiki meie päevi!
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:06:34

KIIRITATUD KRISTALLID!

Palun hari end ise, sest kahjuks paljud kristallidega tegelevad inimesed on huvitatud ainult oma äriedust, mitte inimeste tervisest!
ARTIKLI JUURDE!
Viimati muudetud: 2021-11-14 17:06:38

TRE - trauma realise exercices ( Traumast vabastamise harjutused)

. TRE meetod ja protsess põhineb inimese bioloogilisele ja neuroloogisele võimele päästa end ise traumadest. Harjutuste sarja eesmärk on vabastada keha ja meel tagasi loomulikku lõdvestunud seisundisse.
TRE on tõhus töömeetod ja protsess nii terapeutidele, psühholoogidele kui rahvusvahelistele päästeorganisatsioonidele: neid lihtsaid harjutusi kasutatakse nii tuletõrjes ja päästeametis ning isegi USA armees. TRE harjutusi õpetatakse lastele koolides ja haiglates.
Meetodi looja on Dr. David Berceli. Kui ta elas ja rändas ringi maakera eri kohtades, sh Lähis-Ida ja Aafrika sõjakolletes, märkas sarnaseid stressi ja traumaga seotud kehalisi reaktsioone. Lapsepõlves koges ta ka ise vaimseid traumasid alkohoolikust isa vägivaldsuse tõttu.
David Berceli tegi Liibanoni sõjakoldes olles huvitava avastuse: koos teistega pommivarjendis viibides nägi ta, et iga granaadiviske plahvatuse kuulmisega kaasnes kõigil varjendis viibijail ühesugune kehaline reaktsioon – inimesed tõmbusid kössi nagu looted justkui kaitstes oma kõhtu. Kehakeel oli kõigil erinevast rahvusest inimestel sama, seda ei oldud õpitud lapsepõlvekodust ega oma kultuurist, see oli instinktiivne viis reageerida hirmu ja ohu korral. David oli väga tähelepanelik ja märkas ka mida tegid lapsed pärast iga granaadi lõhkemist. Vanemad võtsid lapsed endale sülle - lapsed värisesid. Kui ta pärast laste vanematelt küsis et kas ka nemad tundsid kehas värinaid, siis vastasid täiskasvanud et ka nemad seesmiselt värisesid, aga ei lubanud seda endal välja näidata, sest arvasid et see hirmutaks lapsi.
Trauma taustal on alati stressi loov olukord. Stressisümptomid on selgesti äratuntavad, näiteks hingamise ja pulsi kiirenemine, vererõhu tõus, peavalu, unetus. Kui inimene kohtub suure stressoriga, näiteks satub autoõnnetusse või kaotab äkki lähedase inimese, võib ta saada shoki. Aju ja keha ei saa selle olukorraga koheselt hakkama ja reageeringud võivad ilmneda alles mitmeid päevi hiljem või üldse mitte. Sel juhul stress kapseldub kehasse traumana. Häired võivad väljenduda luupainajate, keskendumisraskuse, mälukaotuse või unehäiretena, foobiate ja paanikahäiretena, pideva valvelolekuna. Vabastamata stress võib viia traumajärgse stressihäireni (PTSD, post-traumatic stress disorder). Näiteks tuhanded Vietnami sõjas olnud sõdurid on teinud enesetapu, kuna nad ei ole osanud toime tulla sõjast saadud traumajärgse stressihäirega, sama on juhtunud ka Tsernopõlis päästetöödel osalenud meestega.
Keha tahab peale traumat vibreerida ja väriseda et vabastada endast kapseldunud energia, kuid mõistus keelab selle. Kui mõistus jääb peale, siis keha püüab leida muid võimalusi ja üheks tüüpiliseks viisiks on lihaste krooniline pingeseisund. Dr. David Berceli loodud TRE meetod on abivahend, mis aitab vabaneda stressist, hirmust ja masendusest põhjustatud mitmekümne aasta tagused vanad pinged. Keha pingete tekkepõhjused võivad olla minevikus kogetud rasked suhted, valed valikud, koolikiusamine, mistahes halvustmine või tunne et žma ei ole piisav“.

Stressi olukorras tõmbuvad väga paljud lihased kokku ja stressi laugedes avaneb keha täiesti vastupidises suunas. Väga oluline lihasrühm asub puusade piirkonnas, süvalihaseid eriti psoas lihast peetakse žvõitle või põgene“ lihasteks ja sellesse jäävad kergesti traumast tekkinud pinged kuigi stressi tekitanud olukord on ammu möödas. Ka osad joogaõpetajad peavad väga tähtsaks psoas lihase lõdvestamise oskust.
Keha tahab hirmu, ärevuse või ohu korral väriseda, kuid kehas nähtav või hääles kuuldavat värinat peetakse tänapäeva maailmas nõrkuse väljenduseks, see ei ole kõigega hakkamasaava inimese omadus. Kuid värinad ja keha vibreerimine on keha loomulik väljendumisviis stressis olles ja isegi lihtsalt erutudes või vihastudes. See on keha loomulik viis vabaneda pingest ja pinge tõttu kehasse talletunud kemikaalidest. Kuid tänapäeva inimene surub maha nii positiivsest erutusest, suurest innustusest kui ka hirmust sündiva värina.
Värin tähendab harilikult seda et oht on möödas, kuid kui ohu järgselt närvisüsteem ei käivita seda kehalist reaktsiooni, siis keha jääb seisundisse kus ajus on endiselt signaal edasi et stressiolukord kestab. Aju määrab siis keha püsiva valveloleku. TRE-stressi vabastamise harjutused on loodud äratama värinamehhanismi kunstlikult, lihtsalt ja valutult. Värin tuleneb puusapiirkonnas olevast tasakaalukeskusest, kust ta kulgeb läbi kogu keha otsides pingestunud kohti neid lõdvestades.
Kõigil on vaba valik kuidas end stressist ja traumast vabastada. Sageli ei aita rasketest asjadest lihtsalt rääkimine, sest trauma on ladestunud kehasse. Psühhoteraapia ei pruugi alati aidata kui inimene on end pidevalt kontrollivas valveseisundis. Kuna trauma on kapseldunud kehasse, on hea seda hakata lahti laskma just kehast, kusjuures traumade põhjuseid ei pea teadlikult mäletama ega välja kaevama. TRE harjutused ei asenda muidugi professionaalset psühhoteraapiat, kuid on väga tõhusaks abivahendiks.
TRE harjutused on lihtsad ja kerged õppida ning kehale väga loomulikud teha, neid võib teha kasvõi iga päev. Mõned tunnevad et saavad neist harjutustest energiat ja on ühendanud need teiste liikumisharjutusega. Tähtis on kuulata oma keha ja tunnetada, millal on aeg vabastada end stressist. Oluline on lasta värinal vabalt liikuda läbi kogu keha ja alistuda sellele.
Viimati muudetud: 2021-11-18 11:02:30